Ödeme Sistemleri Olay Analizi, “Bizden hediye kazandınız, kart bilgilerinizi bize verin, hediyenizi yükleyelim”

25 Aralık 2016 Pazar

Yaşanmış bir olay…

Daha önce facebook üzerinden bizzat yaşadığım bu olayı dün bir çalışma arkadaşım da yaşadı. Ben de bu sahtekarlık hakkında biraz bilgi vereyim istedim.

Facebook ta tanıdığınız biri size tekrardan arkadaşlık teklifi gönderiyor. Aslında tamamen sahte bir hesap. Bazılarımız bu tekliften biz zaten arkadaştık diye huylanıyor ve direkt red ediyor ama bazılarımız bu teklifi kabul edebiliyor. (maalesef ben kabul etmiştim ). Teklifi kabul eder etmez, bir merhabalaşma, hal hatır sormadan sonra, “size bir hediyemiz var” ya da “sana bir hediyem var” diye lafa giriyor ve bu hediyeyi sizin kartınıza yükleyebileceğini söylüyor. Ben tam bu anda sahte hesaplığı anlamıştım.

Ama dün arkadaşımın eşi bunun gerçek bir promosyon/hediye olduğunu sanıyor ve operatörün hediyeyi yüklemek için kendisinden istediği kart bilgilerini veriyor.  Sonrası şöyle;

Kart bilgilerini elde eden sahtekarlar ışık hızında işlem denemeye başlıyorlar. İlk denedikleri işlemi de 3D Secure  şekilde deniyorlar ve bu tür işlemlerde kart sahibine gelen şifreyi soruyorlar. Bu şifre arkadaşımın eşinin telefonuna değilde, direkt arkadaşımın telefonuna geliyor ve eşi kendisine şifreyi soruyor. Şifre sormadan ise arkadaşım şüpheleniyor ve bana durumu soruyor ve olayın sahtekarlık olduğunu 2. kelimede kendisine ifade ediyorum.

Arkadaşım bu 3d secure şifresini verse idi ne olacaktı?

İşlem başarılı bir şekilde gerçekleşecek ve kartından 1000 TL çekilecekti. İşin kötü tarafı ise işlem şifre girilip gerçekleştirildiği için bankaya itiraz kanalları da kapalı olacaktı. Arkadaşı direkt zarara sokacaktı bu durum.

Bu şekilde sonuç alamayan sahtekarlar elde ettikleri kart verisini 3D Secure  olmaksızın kullanarak işlem denemeye devam edecekledir. Netekim arkadaşıma da öyle oluyor. Böyle durumlarda kartı kayıp/çalıntı nedeniyle yenilemek en doğru yol olacaktır.

Kaynak: EE


Share/Bookmark

0 comments :