Bir DHCP İsteği Nasıl Gerçekleştirilir ?

17 Mayıs 2011 Salı

DHCP paket adımları bir o kadar uzun ve teknik bir konu. Paket admlarını resimler ile anlatacağım. Fırsat bulduğumda da Windows ve Linux’ de DHCP ayarlarını anlatacağım.

İstemci, MAC adresini taşıyan DHCP Discovery paketi ile network’e broadcast yaparak “var mı bana ip veren” der.

DHCP Sunucu, DHCP Offer paketi göndererek ben sana IP verebilirim der.

İstemci, DHCP Offer paketini aldığı sunucuya DHCP Request paketi gönderir.”Ben bu ip adresini istiyorum” der.

DHCP sunucu, DHCP ACK paketi ile yine broadcast yaparak IP adresini kiralayan anlaşma paketini gönderir.

İstemci, IP adresini aldıkdan sonra broadcast DHCP Inform paketi göndererek tüm ağa “ben ip adresi aldım” der.

DHCP sunucu, istemciye ip ve diğer bilgileri DHCP ACK paketi ile unicast olarak iletir.Bu pakette, Router Adresi, DNS Adresi, wpad dosyası vb. bilgiler bu paket ile iletilir.


Share/Bookmark

0 comments :