Kredi Kartı İşlemlerinin Kapatılma Zorunluluğu

17 Şubat 2019 Pazar

Müşteri açısından bakıldığında, bir işyerinde mal ya da hizmet alımı bittiğinde genelde süreç bitmiştir. Zamanı geldiğinde işlem ekstreye yansır. Kart borçlanır ve müşteri ekstresi kesildiğinde ödemeyi yapar. Fakat, bazı durumlarda, yaptığınız bir kartlı alışveriş bir türlü borç olarak yansımaz. Bu işlemin neden yansıtılmadığını merak edersiniz.

Bazen de yaptığınız bir internet alışverişinde aynı tutarda birden fazla işlem görürsünüz, bir müddet sonra bu birden fazla aynı işlemden yanlızca bir tanesinin dönem içi hareketlerine yansıdığını görürsünüz. Bu gibi durumların sebebi bu Batch Close (Batch Kapama) sorunudur.

Kapama provizyonu alınan bir işlemin, ikinci bir onay mekanizmasına sokulmasıdır. İşlemi üreten POS/Banka, ürettiği işlem için bir kapama kaydı yollayamaz ise bu durum meydana gelir. Bu kapamayı neden yapamadığı ya da yollayamadığı uzun bir konu fakat aşağıdaki durumlardan biri olduğunda bu kapama işlemi gerçekleşmiş olur:

-Kartı POS’a takıldığında ve başarılı işlem slipi çıkmadan kasiyerin kartı POS’dan çıkarttığını düşünün. Siz de işlem onaylanmıyor diye alışverişten vazgeçtiniz. Bu işlem anında bankanızın internet şubesini kontrol ettiğinizde bu işlemin onaylandığını ve kart limitinizden düşdüğünü görürsünüz. Burada bu işlemin bir müddet sonra ortadan kaybolmasını sağlayan olay kapama kaydının gönderilmemesidir.

-Bir internet sitesinden bir alışverişi siteden kaynaklanan bir nedenden dolayı 2 defa yaptınız veya 2 defa işlemi onayladınız. Gene işlem anında bankanızın internet şubesini kontrol ettiğinizde 2 tane başarılı işlem görürsünüz. Bu işlemlerden birinin hesabınıza yansıması diğerinin ise bir müddet sonra ortadan kaybolması durumu kapama gönderilip gönderilmemesi ile ilgilidir.


Share/Bookmark

0 comments :